Ucapan Selamat Hari Raya Mengikut Sunnah

on Isnin, 28 Julai 2014

Ucapan Selamat Hari Raya Sahih Mengikut Sunnah - Disini saya ingin kongsikan ucapan hari raya mengikut sunnah. Ianya dipetik melalui bebrapa hadis sahih bukhari yang terdapat didalam kitab fathul bari. Semoga perkongsian ini memberi manfaat. 

Ucapan selamat Hari Raya daripada hadis-hadis sahih ialah:

تَقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَمِنْكُمْ
“Semoga Allah menerima (amalan) dari kami dan dari kamu”. (Lihat: Fathul Bari 2/446)

Ibnu Hajar rahimahullah berkata: Dari Jubair bin Nufair ia berkata:
كَانَ اَصْحَابُ رَسُوْلِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، اِذَا الْتَقَوْا يَوْمَ الْعِيْدِ يَقُوْلُ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ : تَقَبَّلَ اللهُ مِنَّا وَمِنْكَ
“Para sahabat Rasulullah sallallahu ‘alaihi wa-sallam apabila bertemu di Hari Raya, sebahagian mereka mengucapkan kepada yang lain: Semoga Allah menerima dari kami dan darimu”. (Lihat: Fathul Bari 2/446)



Ephyra Lelaki Pun Boleh

Ephyra Lelaki Pun Boleh. Percaya atau tidak kena percaya juga. Sebab saya sendiri telah mencuba produk Ephyra 30 sachets. Satu kotak boleh cukup untuk satu bulan. Memang berbaloi. Sebelum saya ulas lebih lanjut pengalaman saya mengunaan produk Ephyra ini, adalah lebih baik saya bagi serba sedikit info tentang produk Ephyra yang saya cuba. 

EPHYRA - Mencungkil Rahsia Di Sebalik Keserian Yang Menyeluruh
Produk minuman Ephyra ini menyerlahkan kecantikan yang menyeluruh hanya dalam empat minggu. Dengan berbagai ramuan yang mampu memberi aura kecantikan secara dalaman dan menyerlah secara luaran iaitu fizikal. Penggunaan bahan-bahan semulajadi yang seperti kalogen dari ikan terhidrolisis , gam akasia , beri acai dan berbagai lagi mampu memberi kesan yang berpanjangan kepada anda. Dari rujukan yang saya buat , kalogen ikan terhidrolisis adalah bahan yang dihasilkan daripada kolagen marine melalui proses multi-state extraction. Ia ditulin dipekat di steril dan dikeringkan menjadi serbuk halus. Jadi bahan yang diekstrak mampu menyerap lebih baik dalam tubuh badan.



Minuman Ephyra 30 Sachets
PENGAMBILAN YANG MUDAH
Saya Suka Rasa Ephyra
Cara penyediaan minuman Ephyra juga sangat mudah. Tanpa perlu bancuhan dengan air panas. Sekadar gunakan air sejuk , kacau dan sedia diminum dengan perasa yang enak dimana jika sekali cuba pasti hendak lagi. 

Namun disarankan satu paket sehari sebelum sarapan atau sebelum tidur sudah memadai untuk memberi kesan jika diminum berterusan. Kalau nak lagi cepat boleh boleh minum dua paket sehari pagi dan malam. Kalau tidak percaya sedap atau memberi kesan atau tidak , sila cuba. Saya telah mencuba minuman Ephyra ini dan ianya memberi kesan walaupun saya lelaki. Ephyra lelaki pun boleh tau, lelaki pun nak nampak cantik juga. 

EPHYRA LELAKI PUN BOLEH GUNA DAN MEMANG ADA KESAN

Lelaki Pun Boleh Guna Ephyra
Tengok gambar tu , pertama kali pegang produk Ephyra. Kulit muka gelap dan berminyak. Biasalah lelaki , mana ada solek solek. Segalanya original. 

Sebelum ini saya memang tidak pernah mencuba sebarang minuman yang menjurus kepada kecantikan..hehe, namun bila mendapat peluang mencuba produk Ephyra, rasa memang banyak perubahan dari segi kulit muka , berat badan dan tenaga. 

Mudah cerita , produk Ephyra yang saya cuba ini , memang berkesan kepada lelaki. Jangan risau tidak akan mengganggu hormon kelelakian anda :)


SEBELUM DAN SELEPAS MENGGUNAAN EPHYRA

Kulit Muka Lebih Cerah Dan Tidak Berminyak
Setelah sebulan saya menggunakan Ephyra , perubahan yang paling ketara yang dapat saya lihat adalah pada kulit muka. Nampak lebih cerah dan tidak lagi berminyak. Dengan secara tidak langsung nampak lebih muda dan berseri. Kalogen lah katakan mestilah nampak lebih muda. Kulit rasa lebih licin. Memang terbukti hebat Ephyra ini. Kalau tidak percaya cuba tengok gambar. Kalau masih ragu juga , apa kata cuba sendiri produk Ephyra. Memang saya sarankan sesuai untuk lelaki.


Berat Badan Yang Stabil
Setelah menggunakan Ephyra , saya mampu mengawal berat badan walaupun saya tidak berdiet. Lelaki biasalah, memang payah nak berdiet. Lelaki hanya boleh berpantang , tapi pantang nampak. Jadi minuman ini mampu mengawal berat badan saya. Selepas guna ada turun 2 kilogram. Walaupun tidak ketara, namun ianya memang berbaloi. Yang penting saya tidak perlu berdiet.

Bertenaga 
Saya minum Ephyra sebelum sarapan. Memang ada rasa perbezaan selepas menggunakan Ephyra. Saya rasa lebih bertenaga dan tidak lagi lesu. Tak payah lagi nak kopi-kopi bagai, dah tak mengantuk dan lebih mudah bila bangun pagi. Jadi dah tak lewat ke tempat kerja lagi. Terbaikkan.

Itu antara kesan yang dapat dirasai secara nyata. Mungkin pandangan kecantikan dari segi lelaki berbeza dengan perempuan. Tapi inilah hasil yang dapat saya rasakan setelah menggunakan produk Ephyra. Saya nak lagi , saya nak lagi !! 

Ephyra jenama hebat dan berkualiti , 
Berbagai khasiat telah terbukti, 
Sekali cuba pasti tertarik hati, 
Bukan janji tapi memang pasti.

SAYA SARANKAN ANDA MENCUBA EPHYRA.. UNTUK INFO LANJUT SILA RUJUK PAUTAN DIBAWAH.

Official Website: http://oceanlife2u.com
Official Instagram: http://www.instagram.com/ephyra2u
Hotline: 04 4141 7889
SMS: 019 3999 238
Email: info@oceanlife2u.com

SAYA LELAKI DAN SAYA MENCUBA EPHYRA , MEMANG SESUAI SANGAT !!!!

Haram Guna Sabun Susu Ibu

on Jumaat, 25 Julai 2014

Sabun Susu Ibu Haram - JAKIM mengharaman penggunaan sabun dari susu ibu. Keputusan itu dibuat ketika mesyuarat panel pakar syariah JAKIM menurut seperti yang dilaporkan dalam BH Online. Keputusan itu dibuat berdasarkan kaedah fekah yang bermaksud, sesuatu yang diharamkan untuk digunakan, ia juga haram untuk diambil dan diproses sebagai sabun.

Isu ini mula timbul apabila ada usahawan wanita di China cuba mengubah fungsi susu ibu dengan menjualnya dalam bentuk produk kecantikan walaupun sehingga kini tiada bukti saintifik dapat menyokong tahap keselamatan atau keberkesanan susu ibu dalam produk kosmetik. 

Produk kosmetik dan kecantikan ini laris di laman beli-belah dalam talian ‘Taobao’ dan didakwa mampu menjadikan kulit lelaki dewasa lebih putih, sihat, licin dan cantik. 

“Sehingga kini tiada bukti saintifik dapat menyokong tahap keselamatan atau keberkesanan susu ibu dalam produk kosmetik. Kedudukan manusia tinggi di sisi Allah berbanding makhluk lain, jadi semua anggota atau apa saja berasal daripada tubuh manusia perlu dihormati dan dimuliakan, tak boleh dimanfaatkan sewenang-wenangnya kecuali terdesak. Keadaan terdesak apabila ada kemudaratan yang boleh memusnahkan lima perkara dipelihara syariat, iaitu agama, akal, tubuh, maruah dan harga serta apabila tiada bahan lain yang diharuskan oleh syarak bagi menghilangkan kemudaratan berkenaan. Jadi, dilarang penggunaan susu ibu untuk kosmetik atau kegunaan luaran manusia.  Ia demi memuliakan kedudukan manusia sendiri. Bahkan, masih banyak bahan utama lain boleh menggantikan fungsi susu isu dalam penghasilan sabun,” Datuk Othman Mustapha , Ketua Pengarah JAKIM

Seperti yang dipetik melalui BH Online

Keputusan Sukan Komanwel 2014 , Berbasikal Trek Pecut Lelaki

Keputusan Sukan Komanwel 2014 , Berbasikal Trek Pecut Lelaki - Pelumba tunggal negara yang melepasi pusingan kelayakan berbasikal trek pecut Sukan Komanwealth , Azizulhasni Awang tewas dalam saingan suku akhir. Azizul tewas kepada pelumba New Zealand S.Webster dalam kedua-dua perlumbaan heat ke tiga. Namun Azizul masih mampu menyumbang pingat andai menunjukan prestasi terbaiknya dalam acara kegemarannya keirin yang dijadualkan berlangsung pada 27 Julai 2014.
 
© KizMySeLf Media Info Dan Santai All Rights Reserved