Memaparkan catatan dengan label Download Lagu Raya | Youtube Lagu Raya | Dendang Perantau | Suatu Hari DiHari Raya - M.Nasir | Suasana Hari Raya - Anuar zain dan elina. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Download Lagu Raya | Youtube Lagu Raya | Dendang Perantau | Suatu Hari DiHari Raya - M.Nasir | Suasana Hari Raya - Anuar zain dan elina. Papar semua catatan

Lagu Raya , Aku Dan Kenangan

on Khamis, 18 Ogos 2011

Nampaknya lagu-lagu bertemakan hari raya dah mula menguasia corong-corong radio.Buka radio je mesti lagu raya..terasa dah suasana hari raya tu.Namun ibadah puasa jangan di lupa,perjuangan mesti di teruskan hingga ke akhirnya..

Antara lagu raya yang memang menjadi nostalgia pada aku adalah lagu Suasana Hari Raya - Anuar Zain & Elina.Ni zaman aku budak-budak lagi ni.Ingat lagi masa jalan raya pun nyanyi lagu ni ramai-ramai.Syok la pula jadi budak-budak..huhuhu..masa zaman suka kumpul duit syiling..20 sen pun masa tu dah besar nilai beb..sekarang..haha mesti bebudak kutuk kita kalau bagi 20 sen..adehh..

Dan satu lagi lagu yang menjadi kegemaran aku masa raya ni lagu suatu hari di hari raya - M.Nasir..muzik,melodi dan nada memang ada feel beb.Aku paling suka lagu ni..Banyak kenangan timbul bila dengar lagu ni..argghh sentimental laa pulak..tak per janji jangan mental.

Dan yang terakhir lagu dendang perantau - P.Ramlee..lagu ni memang mengamit naluri aku untuk balik kekampung..yer lah masa ni aku masih bujang.Kerja pula kat tempat orang di Johor Bahru..dengar lagu ni mesti ingat kampung..mak..abah..adik2..kucing..kambing..eh dan macam lagi laa..sekarang dah ada keluarga..tak terasa sangat dah lagu ni..tapi kekadang tu touching juga..haha..!! korang tak der ke lagu raya kegemaran atau lagu yang mengimbau kenangan?
Recommend On +1
 
© KizMySeLf Media Info Dan Santai All Rights Reserved