E-Kasih | Borang Pendaftaran Online | Bantuan Rakyat RM500

 on Khamis, 13 Oktober 2011  

E-Kasih, BR1M - Apa itu e-kasih? e-kasih adalah pangkalan data Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).Semua Ketua Isi Rumah (KIR) yang berpendapatan kurang daripada RM 1500 (Bandar) atau RM 1000 (Luar Bandar) sebulan adalah digalakkan mendaftar di E-Kasih.

Kenapa pula cerita e-kasih ni.Didalam belanjawan 2012 ada dinyatakan tentang bantuan rakyat berjumlah RM500 untuk isi rumah yang berpendapatan dibawah atau RM3000.Kerajaan mengenal pasti Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) sebagai agensi utama pelaksanakan bantuan ini.Dalam masa itu juga LHDN telah mengguna pakai sistem pangkalan data e-Kasih Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) bagi mendapatkan maklumat rakyat yang benar-benar layak menerima bantuan rakyat RM500.

Kepada yang rasa layak untuk daftar e-kasih bolehlah daftar didalam borang pendaftaran e-kasih online dan pastikan anda benar-benar layak..jangan hanya kerana RM500.Kerana e-kasih adalah pengkalan data untuk rujukan JKM manakala LHDN hanya mengunakannya untuk mendapat maklumat.Harap maklum.

UPDATE TERKINI BR1M 2.0 [ DISINI ] ** update pada 2 November 2012
UPDATE BR1M 3.0 3014 [ DISINI


LINK DAFTAR E-KASIH
Borang Bantuan Isi Rumah RM500 | Bantuan Rakyat
Borang Bantuan Rumah Mulai 10 Disember 2011
DAH BACA .. LIKE LER MY FB UNTUK UPDATE TERKINI
Update terkini di Facebook BR1M
E-Kasih | Borang Pendaftaran Online | Bantuan Rakyat RM500 4.5 5 kiz Khamis, 13 Oktober 2011 E-Kasih | Borang Pendaftaran Online | Bantuan Rakyat RM500, BR1M , BRIM E-Kasih, BR1M - Apa itu e-kasih? e-kasih adalah pangkalan data Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).S...


8 ulasan:

  1. Ibu bapa kepada pelajar sekolah, wajib dimaklumkan perkara ini..mereka kadang2 susah tapi tak tahu nak buat macamana dengan segala E , E ni..Sekolah pun kena jugak bantu2 ibu bapa pelajar dengan masukkan pendpatan n tanggungan dalam SMM :-) , yang dah power berblog, rasa2 nak isik e-kasih boleh gak kan ?

    BalasPadam
  2. daftar jangan tak daftar..
    yang tak layak pun daftar je..
    mana tau tetiba je dapat..
    macam main tikam2 la..
    ekekekek
    (suka hati akak je kan??)

    BalasPadam
  3. nak try.. tapi takut law dapat, yg laen lebih layak lak terlepas peluang..

    BalasPadam
  4. please advice.. income di bawah 3k boleh daftar di ekasih? atau di LHDN sahaja?

    BalasPadam
  5. Salam sejahtera, saya perhatikan kenapa kuota kelayakan masih tidak dipinda sedangkan harga barangan naik hampir setiap hari!

    lebih lebih lagi sekarang ni, pak2 menteri hanya melawat tesco dan carefour saja sedangkan di kedai2 runcit luar bandar harga barangan lebih mahal dari biasa! Tolonglah buka mata sikit.

    Bantuan biarlah ikhlas dan sungguh2 dan sampai kepada khalayak yang memerlukan.

    BalasPadam

Terima Kasih atas komen anda. Saya juga menulis di www.kizmyself.com dan www.infosukan.com