E-Kasih | Borang Pendaftaran Online | Bantuan Rakyat RM500

on Khamis, 13 Oktober 2011

UPDATE 2013 : BR1M 3.0 | BRIM 2014 DISINI 
Apa itu e-kasih? e-kasih adalah pangkalan data Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).Semua Ketua Isi Rumah (KIR) yang berpendapatan kurang daripada RM 1500 (Bandar) atau RM 1000 (Luar Bandar) sebulan adalah digalakkan mendaftar di E-Kasih.

Kenapa pula cerita e-kasih ni.Didalam belanjawan 2012 ada dinyatakan tentang bantuan rakyat berjumlah RM500 untuk isi rumah yang berpendapatan dibawah atau RM3000.Kerajaan mengenal pasti Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) sebagai agensi utama pelaksanakan bantuan ini.Dalam masa itu juga LHDN telah mengguna pakai sistem pangkalan data e-Kasih Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) bagi mendapatkan maklumat rakyat yang benar-benar layak menerima bantuan rakyat RM500.

Kepada yang rasa layak untuk daftar e-kasih bolehlah daftar didalam borang pendaftaran e-kasih online dan pastikan anda benar-benar layak..jangan hanya kerana RM500.Kerana e-kasih adalah pengkalan data untuk rujukan JKM manakala LHDN hanya mengunakannya untuk mendapat maklumat.Harap maklum.

UPDATE TERKINI BR1M 2.0 [ DISINI ] ** update pada 2 November 2012

LINK DAFTAR E-KASIH
Borang Bantuan Isi Rumah RM500 | Bantuan Rakyat
Borang Bantuan Rumah Mulai 10 Disember 2011
DAH BACA .. LIKE LER MY FB UNTUK UPDATE TERKINI
Update Terkini Di Facebook
Ranking: 5

{ 8 ulasan... read them below or add one }

Khairil berkata...

nak kena mendaftar ni...


13 Oktober 2011 9:59 PTG
lily damia berkata...

Ibu bapa kepada pelajar sekolah, wajib dimaklumkan perkara ini..mereka kadang2 susah tapi tak tahu nak buat macamana dengan segala E , E ni..Sekolah pun kena jugak bantu2 ibu bapa pelajar dengan masukkan pendpatan n tanggungan dalam SMM :-) , yang dah power berblog, rasa2 nak isik e-kasih boleh gak kan ?


13 Oktober 2011 10:37 PTG
stellaizz berkata...

ehhh nak kena daftar nie :)


13 Oktober 2011 10:49 PTG
diana berkata...

daftar jangan tak daftar..
yang tak layak pun daftar je..
mana tau tetiba je dapat..
macam main tikam2 la..
ekekekek
(suka hati akak je kan??)


13 Oktober 2011 10:57 PTG
♛ dja sukhri berkata...

nak try.. tapi takut law dapat, yg laen lebih layak lak terlepas peluang..


13 Oktober 2011 11:11 PTG
Elih Japahar berkata...

Ermm..makaseh info :) hihi


13 Oktober 2011 11:21 PTG
Tanya berkata...

please advice.. income di bawah 3k boleh daftar di ekasih? atau di LHDN sahaja?


14 Oktober 2011 10:54 PG
Hamba Perihatin berkata...

Salam sejahtera, saya perhatikan kenapa kuota kelayakan masih tidak dipinda sedangkan harga barangan naik hampir setiap hari!

lebih lebih lagi sekarang ni, pak2 menteri hanya melawat tesco dan carefour saja sedangkan di kedai2 runcit luar bandar harga barangan lebih mahal dari biasa! Tolonglah buka mata sikit.

Bantuan biarlah ikhlas dan sungguh2 dan sampai kepada khalayak yang memerlukan.


10 Januari 2012 12:07 PTG
 
© KizMySeLf Media Info Dan Santai All Rights Reserved